NCPI Workmark
Articles in regional publications that pertain to a wide range of North Carolina-related topics.

Search Results


12 results for Newspapers--Durham
Currently viewing results 1 - 12
PAGE OF 1
Record #:
6994
Author(s):
Abstract:
In January, 2005, the sale of the 50,000--circulation Durham daily The Herald--Sun to the Paxton Media Group of Paducah, KY was completed. Paxton owns twenty-eight other newspapers around the nation with an average circulation of 30,000. On the day the sale was completed, Paxton Media began firing and escorting members of The Herald-Sun's staff to the parking lot -- starting with the paper's publisher and president. In all, eighty-one positions will be eliminated. Morgan discusses what the new ownership may mean for the newspaper.
Source:
Independent Weekly (NoCar Oversize AP 2 .I57 [volumes 13 - 23 on microfilm]), Vol. 22 Issue 1, Jan 2005, p11-13, 15 Periodical Website
Subject(s):
Full Text:
Record #:
7001
Author(s):
Abstract:
In January, 2005, the sale of the 50,000--circulation Durham daily, The Herald-Sun to the Paxton Media Group of Paducah, KY was completed. Sources inside the media industry say the Kentucky newspaper chain paid $125 million, or twice what analysts estimated the Durham paper was worth. Morgan discusses the sale and its impact on the newspaper staff and future direction of the paper.
Source:
Independent Weekly (NoCar Oversize AP 2 .I57 [volumes 13 - 23 on microfilm]), Vol. 22 Issue 2, Jan 2005, p14-15, 17 Periodical Website
Full Text:
Record #:
7005
Author(s):
Abstract:
In January 2005, the Durham Herald-sun, a paper locally owned by the Rollins family for over one hundred years, was sold to the Paxton Media Group, of Paducah, KY. After the sale, Paxton dismissed a number of the newspaper's employees. Brown, a Durham city councilman, discusses his concerns for the city's journalistic future.
Source:
Independent Weekly (NoCar Oversize AP 2 .I57 [volumes 13 - 23 on microfilm]), Vol. 22 Issue 2, Jan 2005, p36-37 Periodical Website
Full Text:
Record #:
7006
Author(s):
Abstract:
Jim Wise, a Durham HERALD-SUN columnist with twenty-three years experience with the paper, was one of the employees escorted off the premises after the newspaper's purchase by the Paxton Group in January 2005. Wise discusses the incident and his long experience with the paper.
Source:
Independent Weekly (NoCar Oversize AP 2 .I57 [volumes 13 - 23 on microfilm]), Vol. 22 Issue 2, Jan 2005, p36-37, por Periodical Website
Full Text:
Record #:
7282
Author(s):
Abstract:
In January, 2005, the sale of the 50,000-circulation Durham daily, The Herald-Sun, to the Paxton Media Group of Paducah, KY was completed. Paxton owns twenty-eight other newspapers around the nation with an average circulation of 30,000. On the day the sale was completed, Paxton Media fired and escorted to the parking lot members of the Herlad-Sun's staff, starting with the paper's publisher and president. Approximately eighty positions were eliminated. Gray discusses the takeover; the emphasis given to the firings and takeover by the Raleigh News and Observer and Durham's Independent Weekly and whether the emphasis was justified or not; and what the new ownership will mean to the Durham Herlad-Sun and its readers.
Full Text:
Record #:
7662
Author(s):
Abstract:
Morgan examines Durham's hometown newspaper, the HERALD-SUN, one year after a traumatic takeover by the Paxton Media chain. A number of employees were fired the day of the takeover or left shortly afterward. Morgan follows up on what some are doing now and discusses how the paper has changed under new management.
Source:
Independent Weekly (NoCar Oversize AP 2 .I57 [volumes 13 - 23 on microfilm]), Vol. 23 Issue 3, Jan 2006, p14-15, 19-23, il Periodical Website
Subject(s):
Full Text:
Record #:
10494
Author(s):
Abstract:
In January 2005, the Durham Herald-Sun, a paper locally owned by the Rollins family for over one hundred years, was sold to the Paxton Media Group, of Paducah, KY. Morgan reports on the continuing layoffs at the paper which is an indication of a trend toward less local news.
Source:
Independent Weekly (NoCar Oversize AP 2 .I57 [volumes 13 - 23 on microfilm]), Vol. 25 Issue 32, Aug 2008, p5, 7, 9, il Periodical Website
Subject(s):
Full Text:
Record #:
24405
Author(s):
Abstract:
Two North Carolina newspapers, Raleigh’s ‘The News and Observer’ and Durham’s ‘Durham Morning Herald,’ are in a competition over who gets to be the dominant newspaper in affluent and growing Chapel Hill. Smaller Chapel Hill newspapers may be bought out in the process.
Record #:
27041
Abstract:
The Durham News’ resident whitesplainer, Bob Wilson, finally called it quits. Wilson had reasonable moments during his tenure, but when he addressed race relations, he served as a reminder of systems and stereotypes that are best left behind. In response to Black Lives Matter protestors, he argued that African-Americans simply needed to stop shooting one another.
Source:
Full Text:
Record #:
27175
Author(s):
Abstract:
Local newspapers are publishing articles targeting the Lerner School, a small preschool and elementary school in Durham. Lerner is criticized for employing a teacher, Tal Matalon, who has attended rallies supporting the left-wing Students for Justice in Palestine. Lerner continues to be embroiled in an extended legal dispute over political views of Israel.
Source:
Indy Week (NoCar Oversize AP 2 .I57), Vol. 33 Issue 22, June 2016, p8-9, il Periodical Website
Full Text:
Record #:
27369
Author(s):
Abstract:
Durham’s two newspapers have merged into the Herald-Sun to provide the city with a higher quality and more relevant newspaper. The priority is local news and to watch the money local officials spend. Editors say the merger will free up reporters to produce in-depth and investigative journalism, but reporters disagree. The paper has issued a two story per day quota to reporters which is contributing to low employee morale and might prompt reporters to pick easy stories to report on versus more challenging ones.
Source:
Independent Weekly (NoCar Oversize AP 2 .I57 [volumes 13 - 23 on microfilm]), Vol. 9 Issue 3, Jan. 16-22 1991, p8-9 Periodical Website
Record #:
27487
Author(s):
Abstract:
Reporting on the most censored and underreported news stories of the year, The Independent believes the change of the area’s newspapers is that story. The News & Observer of Raleigh and The Durham Morning Herald of Durham have each undergone changes which readers may be unaware of. The N&O is under new leadership and has amassed a significant debt in its attempt to remain independently-owned. The Herald has cut jobs, streamlined the look of their paper, and added a new daily. Questions are many about the two papers and the future ahead, but both are likely to succeed in the eyes of this author.
Source:
Independent Weekly (NoCar Oversize AP 2 .I57 [volumes 13 - 23 on microfilm]), Vol. 8 Issue 33, August 15-21 1990, p8-9 Periodical Website